Všetko o nákupe
Pecka modelár
↑
© PECKA MODELÁR s.r.o. 2011 - 2024. Všetky práva vyhradené.
Zákaznická linka 9-18 hod.: +420 774 590 258 | Potrebujete pomoci?
Vážení zákazníci, prevzatie tovaru prostredníctvom výdajného miesta DPD je aktuálne možné pri objednávke s platbou vopred (platobná karta on-line alebo prevodom). Prevzatie tovaru dobierkou nie je podporované.
Cena v e-shope s DPH: | 484,90 € |
Na sklade
Zajtra 22.11. môžete mať v centrálnej predajni Nademlejnská Pondelok 25.11. môže byť u Vás |
|
|
Kúpiť |
Kúpiť |
Neviete si rady s výberom? Nie sú Vám niektoré parametre jasné? Napíšte nám Vašu otázku a my Vás s odpoveďou kontaktujeme.
Poslať otázkuNa začiatku 50. rokov dánsky architekt a bývalý vojnový pilot RAF Ejnar Billing vystavil vlastnoručne zhotovený model rybárskeho člna vo výklade hobby obchodu patriaceho jeho manželke. Potom, čo sa fotografia modelu objavila v jednom časopise, pána Billing zavalili objednávky na postavenie desiatok kusov rovnakého modelu. Pretože nebolo v jeho silách také množstvo zvládnuť, napadlo ho, že čln ponúkne ako stavebnicu - prvú hromadne vyrábanú stavebnicu s drevenou kostrou s kýlom, rebrami a plankovanou obšívkou, napodobňujúcu čo najviac konštrukciu skutočných lodí. Tento spôsob stavby sa rýchlo ujal a modely pána Billing začali dobývať svet. V roku 1958 potom vznikla rodinná firma nesúca dodnes meno Billing Boats.
V priebehu rokov sa konštrukcia modelov zdokonaľovala a zmodernizovala, v 60. rokoch bolo zavedené používanie plastových výliskov trupov, potom nastúpili CNC stroje a už na prelome 80. a 90. rokov v Billing Boats začali požívať laserové vyrezávanie dielov. Dnes firmu riadi už tretia generácia Billingovcov a plávajúce RC modely aj neplávajúce stolné makety stále predstavujú absolútnu špičku v lodnom modelárstve. S potešením vám ponúkame sériu stavebníc Billing Boats, z ktorých môžete postaviť nádherné detailne prepracované plávajúce makety s diaľkovým ovládaním alebo vytvoriť štýlový doplnok interiéru vášho bytu so slanou vôňou mora a volaním diaľok...
Calypso
Keď 21. marca 1942 v Ballardovej lodenici v americkom Seattli spustili na vodu motorovú mínolovku triedy BYMS Mark 1 určenú pre britské kráľovské námorníctvo, iste netušili, aká legenda sa práve zrodila. Loď slúžila od roku 1943 v Stredomorí pod označením HMS J-826 (neskôr BYMS-2026), po vojne nejakú dobu chátrala na kotvách na Malte, v roku 1949 prešla prestavbou na trajekt pre plavbu medzi Maltou a susedným ostrovom Gozo. V tejto podobe, už pod menom Calypso, padla do oka bývalému dôstojníkovi francúzskeho námorníctva, spoluautorovi aqualunga - dýchacieho prístroja s otvoreným okruhom, ktorý umožnil masový rozvoj športového potápania, oceánológ Jacques-Yvesovi Cousteaua. Vďaka sponzorom ako britský priemyselný magnát T. L.Guiness (financoval zakúpenie a prestavbu lode) alebo monacké knieža, bola Calypso špeciálne upravená ako plávajúca základňa pre podmorský výskum. Na predok pridali podvodnú pozorovateľňu, pribudla prechodová a dekompresná komora pre potápačov, žeriav s legendárnou tanierovou miniponorkou, žeriavy pre nafukovacie motorové člny Zodiac, plošina pre vrtuľník a množstvo výskumného zariadenia a vybavenia. Od začiatku 50. rokov až do roku 1996, kedy sa v Singapure potopila po zrážke s prístavnou bárkou, Calypso brázdila moria a oceány, rieky i jazerá a verne slúžila Jacques-Yvesovi Cousteaua, jeho synovi Philippom, tímu francúzskych potápačov aj vedcom a filmárom z celého sveta. Pravdepodobne len málokto nevidel niektorý z dokumentárnych filmov alebo nečítal niektorú z kníh, v ktorých Calypso hrá jednu z hlavných úloh. Vrak lode bol následne vyzdvihnutý, čím bola spustená séria dlhých ťahaníc a súdnych sporov o jej ďalšom osude - teraz sa zdá, že po generálnej oprave sa Calypso snáď opäť vráti na vlny morí.
Skutočná loď má drevený trup z oregonskej borovice (aby nepriťahoval magnetické míny) s dĺžkou 42 m, výtlak 360 ton a poháňali ju dva motory s výkonom 580 HP, ktoré jej udeľovali rýchlosť až 10 uzlov (pôvodná mínolovka mala dĺžku 41 m, výtlak 270 ton , s dvomi 800 HP motormi rýchlosť až 15 uzlov; niesla jeden 76 mm a dva 20 mm kanóny a dva vrhače hlbinných náloží). Stavebnica v mierke 1:45 je určená pre skúsených lodných staviteľov.
Vlastnosti
Maketa Calypso má trup tvorený plastovým výliskom s vnútornými preglejkovými výstuhami, palubu a nadstavbu z preglejkových a plastových dielov. Stavebnica obsahuje plastový výlisok trupu a ďalšie plastové a drevené diely potrebné pre dokončenie modelu, maketové príslušenstvo (napr. pozičné svetla, kotvy, miniponorku, vrtuľník atď.), lodné hriadele s puzdrami a trojlistými lodnými skrutkami.
Pre pohon modelu sa počíta s dvomi jednosmernými motormi radu 500 - 600 s najmenej 30 A obojsmernými regulátormi (podľa motorov) a 6-7 článkovými NiMH alebo 2-3S LiPo akumulátormi s kapacitou 3000 - 5000 mAh.
Pre ovládanie základných funkcií v zásade vystačí aj tá najobyčajnejšia dvojkanálová RC súprava; pre ovládanie kormidla vyhovie bežné štandardné servo. Ale pre pravého maketára je samozrejme "povinnosťou" doplnenie čo najväčšieho množstva maketových funkcií (svetlá, zvukový modul, nezávislé ovládanie motorov atď.), čo si vyžiada použitie viackanálovej RC súpravy - a kanálov nikdy nie je dosť.
Táto webová stránka používa cookies
S cieľom zlepšiť naše služby používame na tejto webovej stránke súbory cookies. Viac informácií nájdete v Podmienkach používania webovej stránky.