Všetko o nákupe
Pecka modelár
↑
© PECKA MODELÁR s.r.o. 2011 - 2024. Všetky práva vyhradené.
Zákaznická linka 9-18 hod.: +420 774 590 258 | Potrebujete pomoci?
Vážení zákazníci, prevzatie tovaru prostredníctvom výdajného miesta DPD je aktuálne možné pri objednávke s platbou vopred (platobná karta on-line alebo prevodom). Prevzatie tovaru dobierkou nie je podporované.
MÔŽETE MAŤ IHNEĎ NA PREDAJNI: | |
Nademlejnská - eshop | 1 ks |
Zajtra 22.11. môže byť u Vás |
Neviete si rady s výberom? Nie sú Vám niektoré parametre jasné? Napíšte nám Vašu otázku a my Vás s odpoveďou kontaktujeme.
Poslať otázkuBoeing-Stearman Model 75 čiže PT-17 "Kaydet" amerického armádneho letectva alias NS-1 až NS-5, ako ho označovalo námorníctvo, bol veľkosériovo vyrábaný dvojmiestny cvičný dvojplošník, na ktorom sa v priebehu II. svetovej vojny vycvičili desaťtisíce spojeneckých pilotov. Po vojne boli prebytočné stroje predané civilným užívateľom, ktorým slúžili pre akrobatické a športové lietanie, "práškovali" polia a hrali v neuveriteľnom množstve filmov, v ktorých predstavovali seba, rovnako ako mnoho iných typov lietadiel. Jeden PT-17 o i. vlastní a lieta aj televízny "Profesionál" Ray Doyle - britský herec Martin Shaw.
Stavebnica voľne lietajúcej makety stíhacieho dvojplošníka určená pre pohon gumovým zväzkom; návod a plán umožňujú model postaviť aj ako voľne lietajúci s pohonom spaľovacím motorom 0,8 ccm, pripútaný model so spaľovacím motorom 0,8-1,5ccm alebo ako statický model s prepracovanými maketovými detailmi v muzeálnej kvalite v mierke 1:16.
Model je klasickej celobalzovej konštrukcie v rozsype s predseknutými drevenými dielmi, maketovými doplnkami z vákuovo tvárneného plastu, plastovými dielmi zhotovenými vstrekovým lisovaním a predseknutými dielmi z "plastikovej preglejky", ľahkého a pevného materiálu nahrádzajúceho klasickú preglejku. Trup je samozrejme konštruovaný pravou minimaketárskou technológiou s prepážkami a väčším množstvom pozdĺžnikov, ktoré umožňujú verne reprodukovať oblé tvary. Stavia sa v dvoch krokoch - vďaka "rozrezaniu" vo zvislej rovine postavíte priamo na pracovnej doske najprv jednu polovicu trupu, a k nej potom "dolepíte" polovicu druhú. Tak je zaistené, že aj trup komplikovaných tvarov postavíte rovný a súmerný, bez potreby akýchkoľvek špeciálnych prípravkov. Vzhľadom k tomu, že ide o malý model pre pokročilejšieho staviteľa, mali by ste už mať predchádzajúce skúsenosti s klasickou stavbou a zalietavaním modelov poháňaných gumou.
PT-17 je tiež vhodný pre konverziu na RC model s elektrickým pohonom - hoci stavebný plán tento variant neponúka, pre skúsenejšieho modelára by to nemal byť veľký problém.
Stavebnica obsahuje: balzové predseknuté diely, balzové nosníky, predseknuté diely z plastikovej preglejky, vákuovo lisované maketové diely (kryt motora, motor ...), plastovú vrtuľu s hriadeľom a hlavicou, gumový zväzok (guma 5x1mm), oceľovú strunu na podvozok a ďalšie drobné diely, plastové kolesá, poťahový papier, rukoväť a vahadlo pre pripútaný model, sadu mokrých obtlačkov, stavebný plán.
Tip pre stavbu: Predseknuté diely NEVYLAMUJTE! Dosku otočte, položte na pracovnú dosku a ľahko prebrúste jemným brúsnym papierom (č. 220 alebo jemnejší). Diely je potom možné ľahšie oddeliť; ak by stále boli niektorými vláknami dreva "viazané" k doske, opatrne diel oddeľte ostrým modelárskym nožom (vhodný je napr. nôž Excel č.1 s čepeľou č.11).
Ošetrovanie gumového zväzku: Novú gumu opatrne vyperte v mydlovej vode a nechajte uschnúť. Potom ju namažte ricínovým olejom (predáva sa v lekárňach) alebo silikónovou vazelínou na mazanie rybárskych vlascov (dostanete v predajniach rybárskych potrieb). Po lietaní zväzok s modelu zložte a uchovávajte ho v uzavretom plastovom vrecku. Namazaný gumový zväzok sa odvíja plynulejšie a s menším trením - dáva vyšší výkon a dlhšie vydrží. Nový zväzok je tiež vhodné najprv zabehnúť - pre prvé 2-3 lety natáčajte len 80-100 otáčok, až potom môžete bezpečne natáčať viac.
Rozpätie [mm] | 711 |
Dĺžka [mm] | 540 |
Ovládané funkcie | Žiadne |
Stavebná náročnosť | S3 |
Náročnosť pilotáže | P0 |
2 položky
Táto webová stránka používa cookies
S cieľom zlepšiť naše služby používame na tejto webovej stránke súbory cookies. Viac informácií nájdete v Podmienkach používania webovej stránky.