Všetko o nákupe
Pecka modelár
↑
© PECKA MODELÁR s.r.o. 2011 - 2024. Všetky práva vyhradené.
Zákaznická linka 9-18 hod.: +420 774 590 258 | Potrebujete pomoci?
Vážení zákazníci, prevzatie tovaru prostredníctvom výdajného miesta DPD je aktuálne možné pri objednávke s platbou vopred (platobná karta on-line alebo prevodom). Prevzatie tovaru dobierkou nie je podporované.
Cena v e-shope s DPH: | 294,99 € |
Na sklade
Zajtra 22.11. môžete mať v centrálnej predajni Nademlejnská Pondelok 25.11. môže byť u Vás |
|
|
Kúpiť |
Kúpiť |
Neviete si rady s výberom? Nie sú Vám niektoré parametre jasné? Napíšte nám Vašu otázku a my Vás s odpoveďou kontaktujeme.
Poslať otázkuStavebnica americkej ponorky 838 mm s dynamickým ponorom pre pokročilých. Plastový trup a predseknuté plastové diely, kovové maketové príslušenstvo, hriadele s puzdrami, 2 motory radu 380.
USS Bluefish (SS 222) bola ponorka triedy Gato, ktorá vstúpila do služby v americkom námorníctve v polovici roka 1943. Na deviatich bojových plavbách v operačných priestoroch siahajúcich od Holandskej východnej Indie až po japonský ostrov Honšú potopila transportné lode s 50 839 BRT, torpédoborec Sanae a menší stíhač ponoriek. Nejtučnějším úlovkom ale bola veľká oceánska zásobovacia ponorka/tanker I-351 (po vzore nemeckých "dojníc" pre zásobovanie ponoriek alebo lietajúcich člnov na šírom mori). V noci 15. augusta 1945 v Juhočínskom mori Bluefish pod velením fregatného kapitána Forbesa zachytila na radare I-351 plávajúcu na hladine. Po hodine opatrného stíhania a manévrovania sa Bluefish dostala do ideálnej streleckej pozície; z vypálenej salvy štyroch torpéd dve naplno zasiahli, I-351 explodovala a išla ku dnu s takmer celou posádkou aj s 42 letcami prepravovanými zo Singapuru do Japonska. Po vojne bola USS Bluefish demobilizovaná, potom sa ešte vrátila do služby počas vojny v Kórei; definitívne vyradená a zošrotovaná bola v roku 1958.
Stavebnica ponorky v rozsype pre pohon 2 elektromotormi radu 380 pre pokročilých staviteľov. Model je konštruovaný pre dynamický ponor - tj. plavidlo sa dováža balastom tak, aby nad vodnú hladinu vyčnievala len horná časť trupu s vežou - ako pri skutočnej ponorke. Na rozdiel od skutočnej ponorky nemá model zaplavovacie balastové nádrže, po ktorých naplnení by sa ponorila (alebo po vyprázdnení opäť vynorila). Ponorenie sa dosahuje pri jazde vpred alebo vzad vďaka nastaveniu hĺbkových kormidiel. Výhodou je, že v prípade nejakej poruchy pohonnej sústavy sa model automaticky vynorí, nevýhodou je, že ponorka môže zotrvávať v ponorenom stave iba, ak je v pohybe.
Vďaka prepracovaniu väčšiny dielov nie je stavba nijako zvlášť náročná na zručnosť a dielenské vybavenie - ale samozrejme starostlivá, trpezlivá a predovšetkým bezchybná práca je v ponorkovom staviteľstve nevyhnutná pre dosiahnutie dobrého výsledku. Na lepenie budete potrebovať stredné sekundové lepidlo, epoxid a lepidlo na lepenie plastikových modelov. Vlastná stavba prebieha podľa trojpohľadového výkresu v skutočnej veľkosti zachycujúceho vonkajší vzhľad ponorky a ďalšieho zachycujúceho vnútorné usporiadanie. Jednotlivé stavebné kroky sa vykonávajú podľa perspektívnych výkresov zobrazujúcich detailne konštrukciu danej časti lode, vybrané kľúčové kroky a zhotovovanie doplnkov uľahčujú predtlačené šablóny v mierke 1:1. Pre konečný farebný finiš budú vzhľadom k celkom malým rozmerom ponorky vyhovovať akrylové farby na plastikové kity.
Trup je tvorený dvojdielnym hrubostenným vákuovým výliskom z plastu (kompaktný polystyrén) s vnútornými výstuhami z toho istého materiálu. Prístup do tlakovej vodotesnej časti trupu umožňuje odnímateľný poklop, ku ktorému je upevnená veža ponorky z vákuovo lisovaných plastových dielov.
Maketové doplnky sú tvorené radom dielov z mosadze, odlievaných z bieleho kovu a plastov. Ak budete mať dostatok chuti a vytrvalosti, môžete sa vyblázniť na dôkladnom prepracovaní veže s periskopom a anténami, delostreleckej výzbroji atď. Je len na vás, ako si dáte na svojej práci záležať.
Pre pohon lode slúžia dva elektromotory radu 380 4,8 V, napájané zo šesťčlánkového NiMH alebo NiCd akumulátora (vhodný je napr. šesťčlánok pre RC autá 1:10). Lodné hriadele s puzdrami a krížovými spojkami sú súčasťou stavebnice. Pre dlhé plavby pri používaní akumulátorov s veľkou kapacitou odporúčame doplniť vodné chladenie motorov.
Pre ovládanie lode postačí akákoľvek aspoň štvorkanálová RC súprava 40 MHz (rádiové vlny na frekvencii 2,4 GHz vodou neprenikajú), obojsmerný elektronický regulátor otáčok aspoň 30 A, jedno štandardné servo pre kormidlo a ďalšie pre hĺbkové kormidlá.
Stavebnica obsahuje:
vákuové výlisky trupu, vnútorných prepážok a veže, predseknuté plastové kormidlá a poklop trupu, plastové tyčinky, odlievané kovové diely a ďalšie maketové príslušenstvo, 2x lodný hriadeľ s puzdrom, 2x dvojlistá lodná skrutka 25 mm, sadu samolepiek, výkres lodi v mierke 1:1, obrázkový návod ku stavbe.
Dĺžka [mm] | 838 |
Šírka [mm] | 107 |
Výška [mm] | 230 |
Ovládané funkcie | M,LK |
Stavebná náročnosť | S3 |
Náročnosť pilotáže | P1 |
Odporúčaný pohon a RC vybavenie:
Morský vlk | |
Motor | 2x "380" 4,8 V* |
Regulátor | Graupner #2880 V30R NAVY |
Lodná skrutka | 2x 2-listý 25 mm* |
Akumulátor | 7,2 V 3000 mAh NiMH |
Servá | 2x HS-311 |
RC súprava | min. 4 kanály |
*) Je súčasťou stavebnice |
1 položka
Táto webová stránka používa cookies
S cieľom zlepšiť naše služby používame na tejto webovej stránke súbory cookies. Viac informácií nájdete v Podmienkach používania webovej stránky.