Všetko o nákupe
Pecka modelár
↑
© PECKA MODELÁR s.r.o. 2011 - 2024. Všetky práva vyhradené.
Zákaznická linka 9-18 hod.: +420 774 590 258 | Potrebujete pomoci?
Vážení zákazníci, prevzatie tovaru prostredníctvom výdajného miesta DPD je aktuálne možné pri objednávke s platbou vopred (platobná karta on-line alebo prevodom). Prevzatie tovaru dobierkou nie je podporované.
Cena v e-shope s DPH: | 463,79 € |
Na sklade
Zajtra 22.11. môžete mať v centrálnej predajni Nademlejnská Pondelok 25.11. môže byť u Vás |
|
|
Kúpiť |
Kúpiť |
Neviete si rady s výberom? Nie sú Vám niektoré parametre jasné? Napíšte nám Vašu otázku a my Vás s odpoveďou kontaktujeme.
Poslať otázkuPrakticky hotová polomaketa česko-talianskeho turistického lietadla kategórie STOL s rozpätím 1600 mm z takmer nezničiteľného, uhlíkom vystuženého extrudovaného penového polyolefínu (EPO). Osadený striedavý motor C3548-800, trojlistá vrtuľa 10×6", regulátor R-50SB a šesť mikroserv. Ovládané krídelká, vztlakové klapky so spriahnutými slotmi, smerovka, výškovka, riaditeľná ostroha a otáčky motora. Model je vybavený funkčnými 4S. LiPo 2600 – 3300 mAh (min. 30C).
V druhej polovici 90. rokov si taliansky konštruktér Russo Pasquale a jeho tím predsavzali vytvoriť ultraľahké turistické lietadlo s výbornými letovými vlastnosťami, schopnosťou krátkeho vzletu a pristátia s klasickou, osvedčenou konštrukciou, ktoré by bolo zároveň ekonomické v prevádzke, ľahko sa stavalo a udržiavalo. Inšpiráciou im bol legendárny Piper Cub. Pri konštrukcii ale využili najmodernejšiu počítačovú techniku a posledné poznatky aerodynamiky, špičkové materiály a avioniku.
Prvý z radu lietadiel Savage sa začal vyrábať v Taliansku na prelome rokov 1997 a 1998. V roku 1999 bola výroba presunutá do Českej republiky. Odvtedy úspešne pokračuje vo firme Zlin Aviation sro, kde sa môže oprieť o dlhoročnú tradíciu svetoznámeho výrobcu športových lietadiel a jeho skúsený tím pracovníkov.
Svojich zákazníkov po celom svete si našlo už viac ako 500 lietadiel radu Savage. Najnovším modelom je Norden konštruovaný pre motory Rotax 914, 915 alebo 916 s 115/141/160 HP. Ponúka inštaláciu širokej škály vrtulí, avioniky a ďalších individuálnych úprav, a umožňuje tak pilotovi splniť si sen o turistickom lietadle schopnom vzlete a pristátí kdekoľvek a kedykoľvek.
Trup modelu je zhotovený z vysoko odolného penového EPO (extrudovaného polyolefínu) vystuženého vnútornými uhlíkovými výstuhami. V prove je nainštalovaný striedavý elektromotor C3548-800 s trojlistou vrtuľou 10×6“ a regulátorom Kavan R-50SB Plus s výkonným BEC stabilizátorom napájaný. V prove pod odnímateľným krytom nájdete dostatok priestoru pre pohonný akumulátor.
Krídlo modelu z penového EPO je dvojdielne s uhlíkovými nosníkmi a uhlíkovou rúrkovou spojkou, ktoré je na svojom mieste zaistené skrutkami. Krídelká aj klapky (so spriahnutými slotmi na nábežnej hrane) sú ovládané nezávisle vždy dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami. Nechýbajú ani funkčné pozičné a pristávacie LED svetlá.
Ľahko demontovateľné uhlíkové vzpery krídla sú zaistené na mieste pary drôtových sponiek. Chvostové plochy sú tiež z penového EPO. Serva smerovky a výškovky sú uložené v trupe, kormidlá sa ovládajú krátkymi drôtovými tiahlami.
Hlavný podvozok je pevný, duralový s odpruženými maketovými vzperami. Drôtová ostroha je spriahnutá so smerovkou.
Na pohon modelu slúži striedavý motor triedy C3548-800 s 50 A regulátorom Kavan R-50SB Plus.
Pre napájanie budete potrebovať LiPo štvorčlánok s kapacitou 2600–3300 mAh so zaťažiteľnosťou aspoň 30C. Konkrétny typ voľte tak, aby vám bez ďalšieho dovažovania čo najlepšie vychádzala správna poloha ťažiska.
Pre ovládanie modelu v núdzi vystačíte aj so šesťkanálovou počítačovou RC súpravou bez špeciálnych funkcií – v základnom prevedení sú krídelká, klapky, smerovka zapojené pomocou zapojovacej dosky nainštalovanej v priestore kabíny vždy len do jedného kanála.
Ideálne je samozrejme použitie aspoň sedemkanálovej počítačovej RC súpravy umožňujúcej nezávislé ovládanie krídielok a klapiek dvoma servami, čo dnes vie aj cenovo dostupný Radiolink AT9S, AT10II alebo Futaba T6K či T10J. V takom prípade je nutné serva krídielok a klapiek pripojiť samostatne (môžete použiť doplnkovú sadu káblov, ktorá sa predáva zvlášť).
V návode samozrejme nechýba dôkladná tabuľka s prevereným východiskovým nastavením výchyliek kormidiel, aby ste Nordena ľahko pripravili na let, aj keď to bude napríklad váš prvý model s plnou mechanizáciou krídla.
Obsah balenia
Balenie obsahuje hotový trup, krídlo a chvostové plochy z penového EPO s nainštalovaným motorom, vrtuľou, regulátorom otáčok, šiestimi servami, LED svetlami a návod.
Rozpätie [mm] | 1600 |
Dĺžka [mm] | 1275 |
Plocha krídla [dm 2 ] | 44,3 |
Hmotnosť [g] | 2350 – 2400 |
Ovládané funkcie | S, V, K (2), M, F (2) |
Náročnosť stavby | S0, S1 |
Náročnosť pilotáže | P2 |
14 položiek
Táto webová stránka používa cookies
S cieľom zlepšiť naše služby používame na tejto webovej stránke súbory cookies. Viac informácií nájdete v Podmienkach používania webovej stránky.