Otázka k produktu
Kavan L-39 Skyfox 1088mm ARF (sivý)
Kód tovaru: KAV02.8095
Kavan L-39 Skyfox 1088mm ARF (sivý)
Cena v e-shope s DPH: | 605,16 € |
Na sklade
Piatok 04.04. môžete mať v centrálnej predajni Nademlejnská Pondelok 07.04. môže byť u Vás |
|
|
Kúpiť |
Kúpiť |
Neviete si rady s výberom? Nie sú Vám niektoré parametre jasné? Napíšte nám Vašu otázku a my Vás s odpoveďou kontaktujeme.
Poslať otázku-
Popis produktu
-
Technické informácie
Popis produktu
Kavan - Kavan L-39 Skyfox 1088mm ARF (sivý) - KAV02.8095
Prakticky hotová polomaketa českého prúdového cvičného a ľahkého bojového lietadla o rozpätí 1088 mm z takmer nezničiteľného, uhlíkom vystuženého extrudovaného penového polyolefínu (EPO).
Osadené 80mm dúchadlo so striedavým motorom C3552-2000, regulátor otáčok R-100SB Plus a 8 mikroserv s kovovými prevodmi. Ovládané sú krídelká, vztlakové klapky, smerovka, výškovka, zaťahovací podvozok, riaditeľná predná noha a otáčky motora. Model je vybavený funkčnými LED svetlami.
Informácie o predlohe
L-39 Skyfox je vojenské prúdové cvičné a ľahké bojové lietadlo vyvinuté a vyrábané českou firmou Aero Vodochody. Nadväzuje na legendárny L-39 Albatros. Zachováva úspešnú základnú koncepciu svojho predchodcu, ale ide o úplne novú konštrukciu s využitím kompozitných materiálov, moderného dvojprúdového motora a najnovšej avioniky vrátane HUD displejov.
Nové „mokré“ krídlo s integrálnou palivovou nádržou umožňuje Skyfox odlíšiť na prvý pohľad od Albatrosu, pretože postráda charakteristické koncové nádrže. L-39 Skyfox poháňa úsporný dvojprúdový motor Williams International FJ44-4M, umožňujúci stlačiť prevádzkové náklady na úroveň obvyklú pri turbovrtuľových cvičných lietadlách.
Na piatich vonkajších závesoch pod krídlom a trupom môže niesť až 1360 kg nákladu, tzn. 2 prídavné nádrže, kontajnery s guľometmi 12,7 mm, kanóny kalibru 20 mm alebo neriadenými rakety, 227kg pumy Mk. 82, laserom navádzané bomby GBU-12 Paveway, cvičné CATM alebo ostré protilietadlové riadené rakety AIM-9 Sidewinder.
Sériová výroba L-39 Skyfox začala v máji 2023 strojmi pre české, maďarské a vietnamské letectvo. Súbežne prebieha aj program modernizácie pôvodných lietadiel L-39 Albatros s použitím motorov a avioniky Skyfoxa. České cvičné prúdové lietadlá tak nezmiznú z oblohy ani v budúcnosti.
Trup
Trup modelu je zhotovený z vysoko odolného penového EPO (extrudovaného polyolefínu) s vnútornými uhlíkovými výstuhami. V zadnej časti trupu je nainštalované 80mm dúchadlo so striedavým elektromotorom C3552-2000 a regulátorom Kavan R-100SB Plus s výkonným BEC stabilizátorom napájania potrebným pre napájanie 8 serv na palube.
Prístup k dúchadlu a motoru zaisťuje odnímateľná horná chvostová časť trupu (vrátane chvostových plôch) upevňovaná skrutkami. Kryt kabíny je odnímateľný, upevňuje sa pomocou čapu vpredu a mechanickej západky vzadu. V priestore kabíny nájdete dostatok priestoru pre pohonný akumulátor a prijímač.
Krídlo
Krídlo modelu z penového EPO je dvojdielne s uhlíkovými nosníkmi a uhlíkovou rúrkovou spojkou. Na svojom mieste je zaistené skrutky. Krídelká aj klapky sú ovládané nezávisle vždy dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami a nechýbajú ani funkčné pozičné a pristávacie LED svetlá.
Chvostové plochy
Chvostové plochy sú tiež vyrobené z penového EPO. Serva smerovky a výškovky sú uložené v kýlovke a trupe. Kormidlá ovládajú krátkymi a priamymi drôtovými tiahlami. Podvozok je zaťahovací trojkolesový s riaditeľnou prednou nohou, pričom všetky podvozkové nohy sú odpružené.
Pohon
Na pohon modelu slúži 80mm dúchadlo s 11listým rotorom so striedavým motorom C3552-2000. Motor je riadený 100A regulátorom otáčok Kavan R-100SB Plus.
Odporúčaný pohonný akumulátor a RC vybavenie
Na napájanie budete potrebovať LiPo šesťčlánok s kapacitou 3700–5000 mAh so zaťažiteľnosťou aspoň 40C, optimálne však 60C. Konkrétny typ voľte tak, aby vám bez ďalšieho dovažovania čo najlepšie vychádzala správna poloha ťažiska.
Na ovládanie modelu postačí šesťkanálová počítačová RC súprava bez špeciálnych funkcií – v základnom prevedení sú krídelká, klapky, výškovka, smerovka a servo predné nohy zapojené pomocou zapojovacej dosky nainštalovanej v priestore kabíny vždy len do jedného kanála.
Doska tiež zaisťuje napájanie LED svetiel. Pripojený sekvencer má na starosti ovládanie zaťahovacieho podvozku. V návode samozrejme nechýba dôkladná tabuľka s prevereným východiskovým nastavením výchyliek kormidiel, aby ste L-39 ľahko pripravili na let.
Obsah balenia
Balenie obsahuje hotový trup, krídlo a chvostové plochy z penového EPO s nainštalovaným dúchadlom, striedavým elektromotorom, regulátorom otáčok, 8 servami, elektrickým zaťahovacím podvozkom a LED svetlami. Súčasťou balenia je aj podrobný návod.
Upozornenie : Podľa delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) 2019/945 z 12. marca 2019 o bezpilotných systémoch a prevádzkovateľoch bezpilotných systémov z tretích krajín a Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) 2019/947 z 24. mája 2019 o pravidlách a postupoch pre prevádzku bezpilotných lietadiel sú prevádzkovatelia a piloti bezpilotných lietajúcich prostriedkov (klasické modely lietadiel, multikoptéry, drony), ktoré majú hmotnosť vyššiu ako 250 g alebo nesú kameru alebo iný senzor schopný akokoľvek zachytávať osobné údaje, povinní sa registrovať (v SR na Úrade pre civilné letectvo). Ďalšie informácie nájdete tu: Registrácia prevádzkovateľov a pilotov dronov .
Videá
Technické informácie
Rozpätie [mm] | 1088 |
Dĺžka [mm] | 1369 |
Hmotnosť [g] | 2550 – 2750 |
Plocha krídla [dm 2 ] | 25 |
Ovládané funkcie | S, V, K, M, P (3), F, predná podvozková noha |
Náročnosť stavby | S0, S1 |
Náročnosť pilotáže | P3 |