Všetko o nákupe
Pecka modelár
↑
© PECKA MODELÁR s.r.o. 2011 - 2024. Všetky práva vyhradené.
Zákaznická linka 9-18 hod.: +420 774 590 258 | Potrebujete pomoci?
Vážení zákazníci, prevzatie tovaru prostredníctvom výdajného miesta DPD je aktuálne možné pri objednávke s platbou vopred (platobná karta on-line alebo prevodom). Prevzatie tovaru dobierkou nie je podporované.
MÔŽETE MAŤ IHNEĎ NA PREDAJNI: | |
Karolíny Světlé | 1 ks |
Pondelok 02.12. môže byť u Vás |
Neviete si rady s výberom? Nie sú Vám niektoré parametre jasné? Napíšte nám Vašu otázku a my Vás s odpoveďou kontaktujeme.
Poslať otázkuHistória lietadla La-5 začína už pred začiatkom vojnového konfliktu konštrukciami LaGG-1 a LaGG-3. Lietadlo LaGG-3 bolo v roku 1942 experimentálne vybavené hviezdicovým motorom AŠ-82. Zalietanie prototypu prinieslo uspokojivé výsledky. Armádni skúšobní piloti hodnotili nový La-5 ako výkonnejší oproti hlavnému konkurentovi - stroju Jak 7. Zacvakávací model.
V júli 1942 bola zadaná masová výroba a nariadené využitie všetkých existujúcich drakov LaGG-3 na nový štandard. Hoci La-5 strácal na najlepšie nemecké stíhačky vo vyšších letových hladinách, v stredných výškach a pri zemi im bol rovnocenným súperom. Väčšina vzdušných súbojov na východnom fronte sa odohrávala vo výškach pod 5000 metrov a sovietske letectvo v La-5 získalo veľmi výkonnú zbraň. Stroj bol ďalej vylepšovaný, dostal motor so vstrekovaním paliva, bol odľahčený a vybavený pevnými slotmi. Takto vylepšené lietadlo dostalo označenie La-5FN. Celkovo bolo vyrobených 9920 kusov La-5, vrátane cvičného variantu označeného La-5UTI.
Charakteristika stavebnice:
Špecifikácia modelu:
61 položiek
Táto webová stránka používa cookies
S cieľom zlepšiť naše služby používame na tejto webovej stránke súbory cookies. Viac informácií nájdete v Podmienkach používania webovej stránky.